Sunday, July 6, 2008

Skandal Khairil dan Shihab…

Semuanya angkara Najib. Pasangan kekasih terpaksa dipisahkan daripada terus berada sebumbung. Dan apabila terpisah mulalah kisah ‘jauh di mata, jauh di hati’. Adakah disebabkan itu Khairil Anas mencari pasangan baru dan mula melupakan Wan Ahmad Shihab?

Tidak mahu kejadian yang melibatkan bekas Timbalan Perdana Menteri berulang kembali, namun ia tetap berulang kembali. Khairil Anas dan Wan Ahmad Shihab, keduanya bekerja di pejabat Timbalan Perdana Menteri. Saban malam selepas waktu bekerja mereka seringkali dikatakan kelihatan berdua bersantapan malam bersama.

Benarkah keduanya amat menggemari satu jenama ais-krim yang amat popular iaitu Baskin Robbins dan seringkali juga kelihatan amat gembira makan bersama? Seringkali juga Khairil Anas dikatakan berkunjung ke rumah Wan Shihab pada waktu malam. Apakah tujuannya ke sana?

Adakah sekadar sembang kosong atau untuk memuaskan nafsu syaitan mereka. Mungkin ramai yang tidak akan percaya dengan apa yang penulis katakana ini, tapi inilah kebenaran yang sebenarnya.

Khairil Anas dan Wan Ahmad Shihab jika dilihat pada raut wajah mereka, tiada langsung seperti jejaka tampan sebaliknya raut wajah mereka adalah seperti mat jambu yang menjadi kegilaan lelaki yang berjenis gay.

Namun, mungkin bermanfaat jika kita cuba mengetahui beberapa sifat gay yang telah dibuktikan melalui penyelidikan. Menurut seorang pakar perubatan dari Paris, lelaki homoseksual ataupun lebih tepat lagi gay adalah lelaki yang hanya meminati kaum sejenisnya. Mereka hanya cenderung mengadakan hubungan intim dan hubungan seksual dengan lelaki lain.

Trend kehidupan gay telah lama bertapak di Malaysia tetapi tidak diperkatakan secara terbuka. Apatah lagi, golongan gay biasanya bijak menyembunyikan kegiatan mereka. Bagaimanapun, belakangan ini, ramai yang sudah berani mendedahkan orientasi seksual mereka secara terbuka. Gay pub juga semakin banyak di ibu negara dan menjadi tumpuan golongan gay mencari pasangan atau keseronokan sementara.

Walau apapun yang dinyatakan atau disebarkan, Wan Shihab ternyata mendapat kepercayaan dan amat disayangi oleh Datin Rosmah. Wan Shihab dikatakan amat pandai mengambil hati Rosmah dan perwatakannya yang lemah lembut itu juga memikat hati. Disebabkan itulah walau ke mana saja Rosmah pergi, Wan Shihab pasti ada sama.

Mungkinkah disebabkan itulah Khairil Anas berubah kasih kepada Saiful Bukhari pula? Adakah Khairil cemburu pada Wan Shihab dan Wan Shihab pula tidak berpuas hari pada Khairil yang sememangnya mendapat perhatian lebih daripada Najib?

Jika benar mereka bukan seperti yang dikatakan ini, tampillah untuk membela diri dan menjelaskan keadaan sebenar. Berani kerana benar. Dan lebih baik juga mengikut ‘trend’ terkini yang tentunya membuat perakuan bersumpah sekiranya mereka ingin membela diri.

11 comments:

Anonymous said...

hebat pegawai khas najib.sedap sangat ke melakukan hubungan sejenis.....patut la najib di ambang kejatuhan...ada pegawai yang gay....sibuk sangat sampai tak buat kerja..

Anonymous said...

Dah tak de lubang puki nak belasah ker... lubang jubo jugak jadi pilihan... bengong...

Anonymous said...

DSAI pun kena p cuti jugak..stop semua roadshow utk porakperandakan msia..kami rakyat takmau PM kami kena tuduh kiwat lagi..
bukan apa,nak kena adil!

Anonymous said...

Najib kenalkan Altantuya kepada Razak Baginda

KUALA LUMPUR, 3 Julai: Penyiasat Persendirian, Balasubramaniam Perumal (Bala) yang dilantik oleh Abdul Razak Baginda dalam pengakuan bersumpahnya berkata, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang memperkenalkan Altantuya Shaaribuu kepada Abdul Razak Baginda.


Menurut Bala, Abdul Razak memberitahu perkara ini kepadanya ketika beliau masih menjalankan tugas sebagai Penyiasat Persendirian Abdul Razak dalam menguruskan 'gangguan' yang dibuat Altantuya kepadanya.


Semua ini terkandung dalam pengakuan bersumpah Bala yang didedahkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang medianya pagi Khamis lepas.


Ia telah dibuat Bala pada 1 Julai lalu di hadapan Pesuruhjaya Sumpah di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.


Menurut Bala dalam pengakuan bersumpah itu, Abdul Razak memaklumkan perkara berikut kepadanya:


1) Najib memperkenalkan dia kepada Aminah (Altantuya) di pusat pameran diamond di Singapura.


2) Najib meminta Razak menjaga Aminah (Altantuya) kerana tidak mahu wanita itu menganggunya kerana dia telah menjadi timbalan perdana menteri ketika itu.

3) Najib, Razak dan Aminah pernah bersama-sama makan malam di Paris.


4) Aminah meminta Razak membayarnya USD500,000 kerana dia merasa berhak menerima wang sebanyak itu sebagai bayaran kepada komisyen yang telah mereka perolehi dalam pembelian kapal selam di Paris.


Menurut Bala, dalam waktu yang lain, ketika dalam tugasannya itu juga, Aminah pula mencerita perkara yang sama kepada beliau, iaitu:


1) Dia berjumpa dengan Razak di Singapura bersama Najib.


2) Dia juga makan malam bersama Razak dan Najib di Paris.


3) Dia dijanjikan komisyen sebanyak USD500,000 kerana membantu dalam rundingan pembelian kapal selam di Paris.


Bala juga mendedahkan, beliau telah ditahan dua kali oleh polis ekoran penglibatannya sebagai penyiasat persendirian kepada Abdul Razak.


Dalam tahanan kali kedua, tulis Bala, beliau telah disoalsiasat selama tujuh hari berturut-turut di Bukit Aman.


"Saya memberitahu mereka segala-galanya termasuk semua yang diceritakan oleh Abdul Razak Baginda dan Aminah tentang hubungan mereka dengan Datuk Seri Najib Tun Razak tetapi apabila saya mahu menandatangani kenyataan itu, perkara itu telah tiada," tulis Bala dalam penyataan bersumpahnya.


"Saya telah memberikan keterangan dalam perbicaraan Azilah, Sirul dan Abdul Razak Baginda di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Pendakwaraya tidak pernah bertanya saya berkaitan dengan hubungan Aminah dengan Datuk Seri Najib Tun Razak atau tentang panggilan yang saya terima dari DSP Musa Safri, orang yang saya percaya adalah ADC kepada Datuk Seri Najib Razak dan/atau isterinya," tulis Bala lagi.


Dalam penyataan itu, Bala berkata, DSP Musa Safri pernah menghubunginya melalui Abdul Razak sejurus sebelum kali terakhir beliau melihat Altantuya.


Menurut Bala, ketika hari Abdul Razak di tahan, dia berada bersama Razak di pejabat peguamnya iaitu kira-kira jam 6.30 pagi.


Abdul Razak memaklumkan kepada beliau, dia telah menghantar mesej kepada Najib petang sebelumnya, kerana tidak dia akan ditahan, tetapi tidak menerima sebarang balasan.


Namun, sekejap sahaja selepas itu, kira-kira jam 7.30 pagi, kata Bala dalam penyataannya, Abdul Razak menerima SMS dari Najib, dan mereka berdua ditunjukkan mesej itu yang berbunyi:


"Saya akan jumpa IGP jam 11 pagi ini...hal ini akan selesai...bersabar." (“ I am seeing IGP at 11.00 a.m. today …… matter will be solved … be cool”)


Menurut Bala, Razak bagaimanapun telah ditahan jam 11 pagi itu juga.

Anonymous said...

salam kawan2 semua,
kita tangkap najib,khairil dan shihab kita bagi anjing sodo punggung dia org, baru dia tau macamana ni kira nak fitnah org saja puak2 ni

Anonymous said...

aku kenal si khairil ni masa universiti dulu, memang character macam lembut2 skit. suka berkumpul dengan budak2 nyah yang lain. Tapi aku mengaku dia ni intelligent dan pandai. belajar sampai cambrige.

Cheguman said...

Nampaknya bukan anwar je yg disyaki terlibat dlm kes cam tu, ye tak? Orang Najib pun ada gak.

Anonymous said...

A non-malay even though he is more capable and more qualified but cannot:

Be - the prime minister of the country
Be - the deputy prime minister of the country
Be - the head of any branch of the armed forces in the country
Be - the head of department in a ministry
Be - the head of state of the states with no rulers
Be - the head prefect of a national school
Be - the IGP of the country
Be - the nominated as the best of the best in the school
Be - the secretary-general or deputy secretary-general of a ministry

What is worse is that the PM goes around telling people, repeating a crazy lie, by saying that - "We do not practice racial discrimination in our country".

Did the MCA and MIC leaders agree to this in 1957?

Did the people in Sabah and Sarawak also agree to this in 1963?

I think malays will keep on to give rubbish answer!

Anonymous said...

The truth is that the ability of education to bring people together is limited. On top of that, education - at least secular one - is about the pursuit of knowledge and truth, and hence whatever is taught in schools should be based on the truth and reality in order to unite the students.

But when our society is already polarised by the law and other economic realities, and we tell our children otherwise in school, its likely that the unity lessons will never stick for long or even worse result in a backlash.

What is more distressing is the fact that national education policy is only meant for the masses while our political leaders send their children overseas. Can we believe they have faith in our own educational facilities and that they are sincere in wanting the best for us?

In Malaysia, unfairness is institutionalised. For example, it is alright for certain schools or universities like the Universiti Institut Teknologi Mara to bar non-malays.

So it piques me to hear some blaming vernacular schools for racial tensions. Vernacular schools have never barred malays from enrolling into them unlike Mara educational institutions. If vernacular schools are to be blamed, so too must the Mara institutions.

A minister responsible for higher education who can make such inflammatory statements confirms that the so-called meritocracy system of university entrance is a sham, since he was able to promise that the percentage for malay applicants will never fall below the previous quota percentage.

Is he suggesting that we should rejoice over our poor education? Please do not confuse quality with quantity.

I cannot help but think that the politicians have an ulterior motive. If so, please be honest and brave enough to admit it.

With such narrow-minded people in charge, it is difficult to have confidence in any of their suggestions.

When it came to choosing a career, I avoided public services for the fear of being excluded from promotions just like how I was excluded from matriculation etc. Many employers are also very racially defined.

Now, as much as I miss hanging out with people of other races, I end up being with people of my own race.

Looking back, I don't think our primary vernacular system is the cause of disunity. On the contrary, it enriches our Malaysian heritage. The real problems are with the uneven playing fields that split malays and non-malays from secondary school onwards.

Another examples are the Chinese Indonesians. Most of them don't even speak their mother tongue, nor do they even carry Chinese names anymore, yet come any major political turmoil, they are targeted by the majority. Is this due to vernacular education?

The government should be aware of the fact that the number of Chinese schools has not increased over the past 30 years despite the need for them due to increased demand from both Chinese and non-Chinese students.

The diversity of education methods in the country is a national treasure and should be upheld. Unity will come from mutual respect and fair treatment for all - not necessarily from a uniform education.

Whether they will take concrete steps to address the imbalance is another matter for, while I am optimistic about the people of Malaysia, I have very little faith in politicians.

Anonymous said...

Then let me re-quote Lee Kuan Yew:

Singaporean politician Lee Kuan Yew of the PAP, who publicly questioned the need for Article 153 in parliament, and called for a "Malaysian Malaysia".

In a speech, Lee Kuan Yew bemoaned what would later be described as the Malaysia social contract:

"According to history, malays began to migrate to Malaysia in noticeable numbers only about 700 years ago. Of the 39% malays in Malaysia today, about one-third are comparatively new immigrants like the secretary-general of Umno, Dato Syed Jaafar, who came to Malaya from Indonesia just before the war at the age of more than thirty. Therefore it is wrong and illogical for a particular racial group to think that they are more justified to be called Malaysians and that the others can become Malaysians only through their favour."

Eventually, and Singapore became an independent nation in 1965, with Lee Kuan Yew as its first prime minister.

Anonymous said...

Makin sesat kedua2 parti sama ada pakatan rakyat dan barisan.

Sama ada pakatan rakyat atau barisan yang memerintah, saya pasti malaysia bukan lagi sebuah negara Islam apabila kedua2 parti berkelakuan macam kebudak2 kan dan fitnah menfitnah..

Hancur Islam di Malaysia ini..

Astagfirullah al azim..